Uczymy dzieci programować.
Podczas zajęć w ramach projektu „Uczymy dzieci programować” dzieci mają możliwość pracować na pomocach dydaktycznych wykorzystywanych do kodowania zarówno z wykorzystaniem komputera jak również bez jego użycia: mata do kodowania, kolorowe kubki, puzzle do kodowania, roboty – ozoboty oraz DOC. Nabywają umiejętność odczytywania kodu, układania własnego kodu, układania najkrótszego/najdłuższego kodu (najkrótszej drogi do osiągnięcia celu), układania obrazków z kolorowych kubków według koordynatorów, kolorowych wież. Zajęcia obejmują pracę w grupach, przez to dzieci rozwijają swoje kompetencje społeczne, doskonalą komunikację, uczą się kompromisu, organizacji pracy i współodpowiedzialności za nią. Podczas zabaw w kodowanie dzieci mają możliwość rozwijania umiejętności logicznego myślenia i wyobraźni przestrzennej, a także podstawowych funkcji poznawczych: pamięć, koncentrację uwagi, analizę i syntezę wzrokową oraz koordynację ruchową. Tego rodzaju zajęcia to także okazja do rozpoznawania i rozwijania uzdolnień, zainteresowań a także poznawanie alternatywna możliwość spędzenia czasu wolnego.